Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Websitet ejes og drives af


Adresse: Restrup Kærvej 80, 9240 Nibe
Mail: klik her
Salgssupport:

Vi bestræber os på at besvare dine henvendelser hurtigst muligt, dog maksimalt 5 hverdage. 

1. BESTILLING


På popit-covers.dk kan du kun bestille varer via vores hjemmeside. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du altid mere end velkommen til at kontakte os pr. telefon eller mail.

1.1. Kompatibilitet
Oplysninger om tekniske data og specifikationer fra producenten eller fra sælgers hjemmeside er kun vejledende. Køber har selv ansvaret for udvælgelsen af ydelsen og for opnåelse af det ønskede resultat med købet.
3M Group kan ikke holdes ansvarlig for kompatibilitetsproblemer, som følge af ændringer i konfigurationen af popit-covers.dk komponenter. Er du i tvivl om kompatibilitet, skal du kontakte os med spørgsmål om produktet over telefon eller vores formular på websitet.

1.2. Priser
Alle priser på websitet er i danske kr. og inkl. 25% moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser, og er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Der tages forbehold for: Valutaændringer, force majeure, afgiftsændringer.

En juridisk bindende aftale mellem dig og webshoppen er først indgået, når din betaling er registreret. Du vil modtage en ordrebekræftelse eller faktura pr. mail til den mail, du har indtastet ved bestillingen.

Vi forbeholder os til at annullere din ordre helt eller delvist, fx som følge af pris- og tekstfejl eller udsolgte varer, og hvis det sker, vil du naturligvis blive underrettet herom pr. e-mail. Når du har afgivet en ordre på webshoppen, vil du automatisk modtage en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt.

Når du handler på popit-covers.dk indgås aftaler på følgende sprog: Dansk


2. BETALING


På popit-covers.dk kan der betales med:

Dankort/ Visa (Intet gebyr)
Diners Club (Intet gebyr)
Mastercard (Intet gebyr)
Visa Electron (Intet gebyr)
ViaBill
Paypal
Forudbetaling – Via Bankoverførsel – Vær i den forbindelse opmærksom på, at du ved denne betalingsform ikke er dækket af indsigelsesordningen.


Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Læs mere her: www.viabill.com/kredit

Betales med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem.
Dermed er du bedre sikret, end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200, – kr. når dit dankort misbruges ved brug af PIN-koden.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken 3M Group, eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra popit-covers.dk Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Vi tager ikke kortgebyrer. Ved en uretmæssig indsigelse på en betaling, vil du blive godtgjort vores indsigelsesgebyr af 180 kr. + moms.

3. FRAGT


Vi leverer kun med DAO og GLS. Leveringerne følger pågældende transportørs forretningsbetingelser. Modtager du en pakke, der er tydeligt beskadiget, skal du helst nægte modtagelse af forsendelsen eller på fragtbrevet notere “modtaget med forbehold for senere kontrol og optælling af indholdet”. Har du taget imod forsendelsen og opdager en skade, bedes du kontakte popit-covers.dk med det samme og anmelde skaden. Det er altid en god idé at tage nogle billeder af hele forsendelsen, af fragtbrevet derpå samt af eventuelle skader. Vi hjælper meget gerne i disse sager, så send gerne alt dokumentation til os, og vi vil gå videre med sagen.

3.1. Vigtig leveringsinfo!

Bemærk, at det desværre ikke er muligt for DAO at levere til alle ikke-brofaste øer i Danmark, hvorfor de vil blive leveret til den nærmeste pakkeshop.

Hvis en pakke ikke afhentes indenfor fragtselskabets frist, så indsamles den på fragtselskabets vilkår. En uafhentet pakke returneres ikke til afsender, hvorfor du ved fortrydelse af købet skal afhente pakken i den pågældende pakkeshop og returnere den på normale vilkår. Er en pakke ikke afhentet indenfor den angivne periode, kontakt derfor fragtselskabet. Returneringer til pakkeshops accepteres ikke, og skal ske med omdeling jf. afsnittet om returnering.

3.2. Sådan leveres pakkerne

Ved valg af DAO omdeling til privat leveres din forsendelse i din postkasse eller på adressen, hvorved pakken anses som værende leveret. Ved valg af GLS tillader du GLS at benytte DepositService, hvilket betyder, at hvis ikke, at du er hjemme, så kan GLS stille og leverer din pakke et passende sted på adressen efter deres valg. Ved brug af GLS tillader du derved en levering med DepositService, hvilket også tydeligt fremgår ved kassen.

3.3. Om fjernordrer
Fjernordrer sendes til dig fra vores fjernlager. Du modtager først tracking nr., når DAO eller GLS har modtaget pakken fra fjernlageret. Alle fjernordrer har en leveringstid på 1-14 hverdage, hvilket fremgår både på produktsiden og på din ordrebekræftelse.

4. FORTRYDELSESRET
Bemærk – fortrydelsesret er ikke gældende ved erhvervskøb.


4.1. 14 dages fortrydelsesret
Du har i forbrugerkøb altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på popit-covers.dk.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives skriftligt via vores formular på popit-covers.dk/rma. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare, til den dag den sendes eller leveres retur.

Vi skal venligst bede om, at varen sendes retur senest 14 dage, efter meddelelse om, købet fortrydes.

4.2. Udvidet returret
Hvis du ønsker at returnere et køb udenfor de 14-dages fortrydelsesret, så har vi 30 dages udvidet returret, hvor du kan få konverteret dit køb til en kuponkode*, svarende til prisen ex. fragt og ikke i kontanter. Kuponkoden kan ikke benyttes på fragten, eller ved i forvejen nedsatte varer eller kombineres med andre kuponkoder, tilgodebeviser, kampagner eller lignende. Kuponkoden kan ikke udbetales.
* Kuponkode/tilgodebevis tilbuddet gælder kun på lagerførte varer, og kan ikke benyttes/tilbydes, hvis en vare fx er udgået i mellemtiden eller lignede.

4.3. Ombytning
Vi tilbyder udover den lovpligtige fortrydelsesret også 365 dages ombytning på uåbnede produkter, hvor emballagen dermed ikke er brudt, købt som forbrugerkøb (af privat person), dvs. hvis produktet har en forsegling, må denne ikke være brudt, og hvis produktet har en udløbsdato, må denne ikke være overskredet.

4.4. Om fortrydelsesfristen
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består købet af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

4.5. Fortrydelsesretten frafalder desuden hvis…

Såfremt forseglingen/emballagen brydes, frafalder fortrydelsesretten grundet hygiejnemæssige årsager. Du kan derfor ikke bryde forseglingen på f.eks. en massagepistol og gøre brug af returretten efterfølgende, da et hygiejneprodukt ikke kan sælges igen.

4.6 Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

4.7. Husk dette!

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Dette skal foregå via vores formular popit-covers.dk/rma.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen, uden samtidig at give os besked. Alle varer skal afhentes og sendes retur ved fortrydelse af levering. Du kan således ikke nægte at modtage den og så ikke sende den retur til os.

5. Returforsendelse


5.1. Returomkostninger
Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du selv stå for omkostningerne for at levere varen retur, fx returfragten. Hvis du har købt flere varer på én ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

5.2. Bemærk, du er ansvarlig for varens levering samt forsvarlig indpakning.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten, såsom hvis pakken beskadiges eller ødelægges under transporten.

5.3. Vigtigt: Send det korrekt
Alt returnering anbefaler vi sker som pakkepost med track and trace. Det er afsenders ansvar at sørge for, at pakken når frem. Returforsendelser må ikke ske med fx DAO, da DAO ikke leverer til erhverv. Det er op til dig at ajourføre dig med det fragtselskab, der bruges, at det kan levere pakken med omdeling til erhverv med tracking nummer.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det medføre en værdiforringelse af varen. Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

5.4. Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, kan du kun få en del eller intet af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi. Værdiforringelse vurderes, hvis varen kommer retur i en brugt og forværret stand, således den ikke kan gensælges som ny. Dette fastsættes af popit-covers.dk.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det medføre en værdiforringelse af varen.

6. Reklamation
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os, inden du sender varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Jf. Købeloven har vi tre gange til at udbedre fejlen. Sender vi produktet til undersøgelse/reparation, og der ikke findes fejl, vil du blive opkrævet pågældende pris for undersøgelsen/reparationen.

6.1. Reklamer i god tid

Du skal reklamere i ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

6.2. Vigtigt!
Skade på produktet, som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent. Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, ellers kan sagens behandlingstid blive forlænget.

7.1 Varen sendes til:

Restrup Kærvej 80, 9240 Nibe
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

9. SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE


Salgsbetingelser for erhvervsdrivende betegnes om handelskøb og følger ’Bekendtgørelse af lov om køb’.
Alt B2B handel er underlagt særlige vilkår, og vi tilbyder ikke nogen form for returret, ombytning eller lignende af købte produkter.

9.1. Reklamation for Erhverv
Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato, med undtagelse af hygiejneprodukter såsom massagepistoler, hvor der kun ydes 6 måneders reklamationsret, medmindre andet er skriftligt aftalt.
Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode.

Ved reklamationer står køber selv for udgifterne til returnering af varen. popit-covers.dk vurderer om produktet ombyttes, repareres eller krediteres. Produkter med defekter repareres om muligt.

9.2. Erhverv købt på kredit
3M Group dk forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er er lagt. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen. Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 8,7% pr. påbegyndt måned.

En handel anses som erhverv, hvis køber eller modtager er angivet som værende en virksomhed.

10. Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos 3M Group og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

10.1. Datainformation

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på websitet erDansk Ehandel ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os her

11. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – https://ec.europa.eu/odr ”

11.1 Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) – Før du gør brug af denne, bedes du meddele din fortrydelse på denne side.

Til:

Restrup Kærvej 80
9240 Nibe

E-mail:
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
Bestilt den:   
Modtaget den:
Forbrugerens navn: 
Forbrugerens adresse:  
Forbrugerens underskrift:     
Dato: 
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

11.2 Tvister

Enhver tvist mellem køber og skal afgøres ved et hjemting udvalgt af

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 10.12.2021